Villblomstenes dag

Villblomstenes dag

Villblomstenes dag går av stabelen søndag 14. juni 2020. Vi inviterer alle til å bli med ut på tur i naturen for å bli kjent med de vakre villblomstene våre. Villblomstenes dag er en hyllest til alle plantene som vokser vilt rundt om i Norge. Arrangementet arrangeres i midten av juni hvert år, med blomstervandringer over hele landet. På disse turene tar vi en kikk på de mest kjente villblomstene våre, som for eksempel skogstorkenebb, smørblomst, hundekjeks og blåklokke. Målet med feiringen er å inspirere til økt blomsterinteresse hos alle, både små og store, unge og gamle.

Alt av turer og arrangementer som gjennomføres på Villblomstenes dag skjer takket være frivillig innsats fra flere titalls engasjerte turledere. Feiringen er dermed en ypperlig anledning til å vise frem hva Norsk Botanisk Forening driver med og mulighetene du har som medlem.
Alle spørsmål om Vilblomstenes dag kan sendes til villblomstenesdag@botaniskforening.no

Vil du være med på blomstertur?
Finn arrangementer nær deg i vår kalender:

Finn arrangement

Velg kategori
Dato utvalget ditt er galt
Velg tidsrom:
Velg lokallag
Velg fylke

Villblomstenes dag i Mosterhamn

Søndag 14 juni Kl 12:00
3 timer

Moster er et fantastisk flott planterike! Vær med oss på blomstertur og opplev det selv. Mer informasjon kommer.

Arrangør: Sunnhordland Botaniske Forening
#Villblomstenes dag