Kulturminnenbøndene, Naturvernforbundet i Nes, Nes kommune og Oslo og Akershus Botaniske Forening inviterer til Villblomstenes dag på Fenstad.
Turen går inn i det nye naturvernområdet i Veset-Holter ravinen.
På turen vil vi se kjente og kjære villblomster i skog, i slåttemark og i ravinedal.
Turen går fra Vesetalleen 22 via Fleskebakken hvor vi tar en stopp og for de som ønsker fortsetter vi videre ned i ravinen.
Tusen inn til Feskebakken er litt krevende, men burde være tilgjengelig for de fleste med ok mobilitet.
Fra fleskebakken og ned i ravinen blir turen litt mer krevende.
Kle dere etter været med gode sko og ta gjerne med noe å drikke, et sitteunderlag og noe å spise hvis man ønsker en pause omgitt av villblomster i slåtteenga!
Turledere:
Jeanette Viken Bjerke 93875155 jeanette.viken@gmail.com
Kjersti Helgeland (Naturvernforbundet i Nes)
Eva og Søren Nordby (Kulturminnenbøndene)