Lær mer om ville planter

Lær mer om ville planter

Å bli bedre kjent med de fantastiske vekstene som omgir oss er nesten som å tre inn i en ny verden. Plutselig ser du en blomst du aldri før har lagt merke til, og oppdager sammenhenger i naturen du aldri før har tenkt over at er der. Kunnskap om villplantene våre gjør det rett og slett mye morsommere og mer spennende å utforske naturen, både den fjerne og den helt nære. Aner du for eksempel hva som vokser i gressplenen din?

Norsk Botanisk Forening har massevis av forskjellige arrangementer over hele landet, både for drevne botanikere og for deg som nettopp har fattet en ørliten interesse for planter. Eller som bare vil ut på tur med andre.

Som medlem kan du blant annet være med på korte turer i nærområdet, lengre ekspedisjoner både i fjell og i fjøre, dugnader, foredrag og kartleggingsarbeid. Og mye mer til! Det beste er at midt i alle disse aktivitetene står engasjerte plantesjeler som gleder seg stort over å kunne gi av sin kunnskap til alle rundt seg.

Velkommen til å bli medlem i Norsk Botanisk Forening og til de ville veksters vakre verden!