Villblomstenes dag

Bli med på Villblomstenes dag

Villblomstenes dag er en hyllest til alle plantene som vokser vilt rundt om i Norge. Arrangementet går av stabelen i midten av juni hvert år, med blomstervandringer over hele landet. På disse turene tar vi en kikk på de mest kjente villblomstene våre, som for eksempel skogstorkenebb, smørblomst, hundekjeks og blåklokke. Målet med feiringen er å inspirere til økt blomsterinteresse hos alle, både små og store, unge og gamle.

I 2017 kunne Norsk Botanisk Forening stolt tilby hele 66 fantastiske turer i løpet av Villblomstenes dag, fra Lindesnes til Nordkapp. Dette utgjør over halvparten av alle turene foreningen arrangerer i løpet av et helt år! Vi håper å kunne spre feiringen til enda flere deler av landet i årene som kommer. Alt av turer og arrangementer som gjennomføres på Villblomstenes dag skjer takket være frivillig innsats fra flere titalls engasjerte turledere. Feiringen er dermed en ypperlig anledning til å vise frem hva Norsk Botanisk Forening driver med og mulighetene du har som medlem. Vil du være med på blomstertur? Finn arrangementet nærmest deg i vår kalender.

Har du lyst å bli turleder?

Se alle turer

Villblomstenes dag Hovedøya

Dato: 17/06/2018 12:00 am
Sted: Langbølgen, Oslo