Fotokonkurranse 2019

Fotokonkurranse 2019

16.april 2019 Tur 0

Årets fotokonkurranse er av planter i Oslo!

Vi ser etter bilder av planter i Oslo. Vi kårer tre vinnere for: beste bilde, beste makrofotografi og flest innsendte artsbilder som får gavekort på Natur og Fritid. Vi kommer også til å ha en utstilling i Botanisk Hage i tilknytning til Oslo Miljøhovedstad 2019, og heldige fotografer i konkurransen kan også få bildene sine stilt ut her.

Hvorfor planter i Oslo?
Oslo er kåret Årets Miljøhovedstad 2019 og i den anledning vil vi feire det fantastiske planelivet i vår kjære hovedstad. Blant byens larm finner vi planter som ikke finnes noe annet sted i Norge. Oslo har til og med fått egne arter oppkalt etter seg – oslosildre, osloslørsopp, oslopuslelav og osloøyentrøst. Hurra for mangfold i byen!

Har DU noen bilder som passer?
Send bilder på mail med tittel «Fotokonkurranse» til jeanette@botaniskforening.no innen lørdag 1. juni 2019. Hvert bilde må være over 5 MB og skal ha artsnavn, sted og fotograf i tittelen og store bilder kan sendes via wetransfer.com eller en lenke onedrive/dropbox mappe. Eksempel på bildetittel: Oslosildre_Bygdøy_Ola Nordman.

Bilde må ikke være tatt i Oslo, vi tar også imot bilder fra andre steder i landet. Kravet er at plantene har utbredelse innenfor Osloområdet.
Bilder som skal brukes til fotoutstillingen på Botanisk Hage skal helst være i stående format.

PLANTELIV I OSLO

Hvitmure

Hvitmure er en av våre flotte Osloarter (Foto: Honorata Gajda)

Dvergtistel