Fotokonkurranse

Lyst til å bidra til NBF’s nye fjellplantebok?

Vi lyser ut fotokonkurranse for norske fjellplanter!

Vi kårer tre vinnere for: beste bilde, beste makrofotografi og flest innsendte artsbilder. De heldige vinnerne får gavekort på Natur og Fritid. Planter i både blomst og frukt tas hjertelig imot, og vi sier heller ikke nei takk til gress, vier, lyng, moser og lav.

Blant de innsendte bildene vil utvalgte komme i NBF’s splitter nye fjellplantebok. Fotografene vil få navnet sitt i fjellplanteboka og får tilsendt et par kopier av boken i posten – forhåpentligvis til glede for de neste botaniske fjellvandringene.

Sitter du på noen bilder som kan passe?

Send bilder på mail med tittel «Fotokonkurranse» til rebekka@botaniskforening.no før 1. oktober 2018. Kandidater til beste bilde vil bli kåret ved avstemning på Norsk Botanisk Forening sine facebooksider, med fotografs navn under hvert bilde. Hvis du ikke vil vi skal benytte bildene dine til fjellplanteboka eller facebook men fortsatt vil være med i konkurransen kan du si fra i mailen.

Hvert bilde må være over 2 MB og skal ha artsnavn, sted og fotograf i tittelen. Eks: Rødsildre_Jotunheimen_Ola Nordman. For å beholde bildestørrelsen kan du sende via Wetransfer.no eller en lenke til en Onedrive/Dropbox mappe.

Tuesildre_Longyearbyen(Svalbard)_Albert Michaud