Bli medlem!

Som medlem får du være med på spennende turer, kurs og sosiale aktiviteter sammen med andre naturinteresserte. Vi har aktiviteter for alle, uavhengig av kunnskapsnivå og bakgrunn. Norsk Botanisk Forening har som mål å øke interessen for og kunnskapen om våre vakre, ville vekster. Samtidig jobber vi med å kartlegge tilstanden for arter, for å ta vare på den ville naturen. Vi utgir i tillegg medlemsbladet Blyttia fire ganger i året. Her kan du lese alt fra vitenskapelige artikler til lettfattelige skoleringsstoff om ville planter i Norge.

Bli studentmedlem!
Studentmedlemskap er et medlemstilbud til studenter med håndlupe og Blyttia i velkomstgave, i tillegg til Blyttia abonnement fire ganger i året. Medlemskapet er for studenter ved universiteter og høgskoler. Etter tre år går studentmedlemskapet over til et vanlig hovedmedlemskap med Blyttia abonnement.

Hva gjør vi?

Lista er lang, men sjekk ut denne filmen fra 2018 som oppsummerer en god del av det. Vi elsker planter og står på får naturen!

Kontingentsatser 2019

Grunnorganisasjon Studentmedlemskap Hovedmedlemskap med Blyttia Hovedmedlemskap uten Blyttia Tilleggsmedlemskap Familiemedlem
Agder Botaniske Forening 250 402 170 80 20
Buskerud Botaniske Forening 250 475 275 125 125
Innlandet Botaniske Forening 250 390 200 110
Larvik Botaniske Forening 250 400 200 100 100
Moseklubben 250 432 200 100
Nordnorsk Botanisk Forening 250 450 220 120 110
Norsk Lavforening 250 450 250 150 100
Rogalandsavdelingen 250 425 200 100 50
Sogn Botanisk Forening 250 450 250 100
Sunnhordland Botaniske Forening 250 432 200 100
Svalbard Botanisk Forening 250 450 250 100
Telemark Botaniske Forening 250 495 260 160 90
Trøndelagsavdelingen 250 492 260 160
Vestlandsavdelingen 250 402 170 70
Østfold Botaniske Forening 250 445 240 150
Østlandsavdelingen 250 440 250 160

Medlemmene velger tilknytning til grunnorganisasjon fritt – det kan enten være der man bor, der man stammer fra, der man har hytte eller andre preferanser. Ved innmelding vil det likevel, hvis ikke annet er uttrykt, tas for gitt at medlemmet ønsker tilknytning i samsvar med boligadressen.

Har du spørsmål om medlemskapet ditt, opplysninger om adresseendring eller ønsker å melde deg ut?
Si fra til oss på post@botaniskforening.no