Valg av medlemskapstypeVennligst se Bli medlem for detaljer

Hovedmedlemskap med BlyttiaHovedmedlemskap uten BlyttiaFamiliemedlemskapStudentmedlemskap

Som medlem får du være med på spennende turer, kurs og sosiale aktiviteter sammen med andre naturinteresserte. Vi har aktiviteter for alle, uavhengig av kunnskapsnivå og bakgrunn, og vi håper du finner noe du har lyst til å bli med på. Norsk Botanisk Forening har som mål å øke interessen for og kunnskapen om våre vakre, ville vekster. Samtidig jobber vi med å kartlegge tilstanden for arter, for å ta vare på den ville naturen. Vi utgir i tillegg medlemsbladet Blyttia fire ganger i året. Her kan du lese alt fra vitenskapelige artikler til lettfattelige skoleringsstoff om ville planter i Norge.

Forklaring til medlemskapstypene
A-medlemskap: hovedmedlemskap inkludert abonnement på Blyttia.
B-medlemskap: hovedmedlemskap uten Blyttia.
C-medlemskap: tilleggsmedlemskap i en grunnorganisasjon for medlemmer av andre grunnorganisasjoner. Dette velges av medlemmer som ønsker å motta flere grunnorganisasjoners tidsskrifter. De tegner da C-medlemskap i disse i tillegg til sitt hovedmedlemskap (A eller B).
D-medlemskap: familie/husstandsmedlemskap, finnes bare i noen grunnorganisasjoner.
S-medlemskap: er et medlemstilbud til studenter med medlemsbladet Blyttia og lupe i velkomstgave. Medlemskapet er for studenter ved universitetene og har en varighet på tre år. Etter den tid går medlemskapet over til et A-medlemskap.

Kontingentsatser 2018

Grunnorganisasjon student A-medl B-medl C-medl D-medl
Nordnorsk Botanisk Forening 200 400 170 120 110
Trøndelagsavdelingen 200 442 210 160
Vestlandsavdelingen 200 352 120 70
Sunnhordland Botaniske Forening 200 382 150 100
Rogalandsavdelingen 200 375 150 100 50
Agder Botaniske Forening 200 362 120 80 20
Telemark Botaniske Forening 200 445 210 160 90
Larvik Botaniske Forening 200 400 130 50 50
Buskerud Botaniske Forening 200 400 200 100 100
Innlandet Botaniske Forening 200 340 150 110
Østlandsavdelingen 200 340 150 110
Østfold Botaniske Forening 200 395 190 150
Moseklubben 200 382  150  100

Medlemmene velger tilknytning til grunnorganisasjon fritt – det kan enten være der man bor, der man stammer fra, der man har hytte eller andre preferanser. Ved innmelding vil det likevel, hvis ikke annet er uttrykt, tas for gitt at medlemmet ønsker tilknytning i samsvar med boligadressen.